Cădere din barca
Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
Cădere din barca
Cred ca ar fi util pentru mulți pescari sa afle din experiențele altora Cum sa re.urci în barca după ce ai căzut. Eu unul mărturisesc ca am căzut anul trecut din pneumatica și nu am putut urca înapoi. ..Am ieșit la mal înotând cu o mana și cu cealaltă ținându.mă de barca. Ce metode se pot folosi pentru a urca fără a răsturna barca în condițiile în care suntem de unul singur?
Re: Cădere din barca
Ca sa urci in pneumatica intotdeauna sa o faci fie prin fata (prova) , fie prin spate (pupa) dar niciodata pe lateral.
Fizic cam asa stau lucrurile: cand incerci sa urci in barca , datorita faptului ca centrul tau de greutate e mai jos decat cel al barcii vei crea un moment de rasucire care va tinde sa rastoarne barca inspre tine . E ca si cum ai incerca sa te catari pe un cilindru cu diametru mare si el s-ar invarti intr-una cu tine. Pe de alta parte barca va incerca sa opuna o rezistenta rasucirii creind un contramoment egal cu produsul dintre greutatea sa si distanta de la tine pana la centrul ei de greutate (mijlocul ei in general).
Ca acest contramoment sa fie cat mai mare (ca sa impiedice rotatia ei), in ecuatie poti schimba doar distanta pana la centrul de greutate al barcii. Deci pupa sau prova.
Ca si facilitati tehnice poti aborda pupa punand un picior pe placa anticavitatie a motorului termic, sau pe statorul celui electric daca ai vreunul din ele si tragandu-te cu bratele usor in sus de placa oglinda a barcii. O alta abordare , atunci cand nu ai la indemana un motor , e sa ai la indemana o chinga, sfoara rezistenta, curea pe care sa o petreci in doua ca un lat si capetele sa le legi de oglinda barcii, dupa care sa o folosesti ca pe o scarita de sea.
Fizic cam asa stau lucrurile: cand incerci sa urci in barca , datorita faptului ca centrul tau de greutate e mai jos decat cel al barcii vei crea un moment de rasucire care va tinde sa rastoarne barca inspre tine . E ca si cum ai incerca sa te catari pe un cilindru cu diametru mare si el s-ar invarti intr-una cu tine. Pe de alta parte barca va incerca sa opuna o rezistenta rasucirii creind un contramoment egal cu produsul dintre greutatea sa si distanta de la tine pana la centrul ei de greutate (mijlocul ei in general).
Ca acest contramoment sa fie cat mai mare (ca sa impiedice rotatia ei), in ecuatie poti schimba doar distanta pana la centrul de greutate al barcii. Deci pupa sau prova.
Ca si facilitati tehnice poti aborda pupa punand un picior pe placa anticavitatie a motorului termic, sau pe statorul celui electric daca ai vreunul din ele si tragandu-te cu bratele usor in sus de placa oglinda a barcii. O alta abordare , atunci cand nu ai la indemana un motor , e sa ai la indemana o chinga, sfoara rezistenta, curea pe care sa o petreci in doua ca un lat si capetele sa le legi de oglinda barcii, dupa care sa o folosesti ca pe o scarita de sea.
Re: Cădere din barca
PT. toata lumea
Ii mai bine sa experimentati in situatii controlate ?
Inainte sa incep calatorii catre insule la dracu-n praznic m-am aruncat in apa in zona ,Meditarrana, in conditii de vant si valuri , cu amici pe mal cu franghii si veste de salvare , ca sa vad ce se simte
, ca sa descoper cat de simplu ii sa treci in lumea cealalta , ca sa invat ce ii de facut daca ajung in apa pe unde ma duc !
Profitati de vara , apa calda, si faceti experiente
Ce se intampla daca ....

Ii mai bine sa experimentati in situatii controlate ?
Inainte sa incep calatorii catre insule la dracu-n praznic m-am aruncat in apa in zona ,Meditarrana, in conditii de vant si valuri , cu amici pe mal cu franghii si veste de salvare , ca sa vad ce se simte

Profitati de vara , apa calda, si faceti experiente

Re: Cădere din barca
1. obligatoriu sa ei legata de tine cheia de siguranta a motorului. Daca ai cazut si barca merge singura in continuare, te poate accidenta grav sau se duce pe drumul ei si ramai in mijlocul apei.
2. ideal purtatul vestei de salvare in permanenta, mai ales in sezonul rece. Sa inoti cu pufoaica uda pe tine, in combinezoane si cu cizme...in apa de cateva grade...
3. daca totusi ai cazut si nu esti in stare sa te urci in barca (la altceva decat gonflabila scurta, cea mai buna cale e pe placa antiventilatie a motorului. Trebuie insa un minim de conditie fizica) sau barca s-a rasturnat...atunci directie cel mai apropiat mal. Cum spune colegul SF, exercitiile pentru astfel de situatii sunt foarte utile. NU ai ce sa cauti sa mergi sigur in barca daca nu ai un minim de capacitati de auto-ajutor.
2. ideal purtatul vestei de salvare in permanenta, mai ales in sezonul rece. Sa inoti cu pufoaica uda pe tine, in combinezoane si cu cizme...in apa de cateva grade...
3. daca totusi ai cazut si nu esti in stare sa te urci in barca (la altceva decat gonflabila scurta, cea mai buna cale e pe placa antiventilatie a motorului. Trebuie insa un minim de conditie fizica) sau barca s-a rasturnat...atunci directie cel mai apropiat mal. Cum spune colegul SF, exercitiile pentru astfel de situatii sunt foarte utile. NU ai ce sa cauti sa mergi sigur in barca daca nu ai un minim de capacitati de auto-ajutor.
Re: Cădere din barca
Daca esti in larg cel mai simplu este sa ai TESTAMENTUL autentificat la notar.



Re: Cădere din barca
Personal am renuntat la a mai urca in barci pneumatice...am avut o experienta neplacuta...in ziua aia am luat decizia sa iau o barca de fibra...pe scurt..am cumparat o pneumatica noua..deloc ieftina...in cazanele Mari...aproape de mijloc...buffff...de la caldura probabil(desi avea valva de protecie )un balon sa dezlipit pe lungime de 10-15 cm...mai aveam 2 si podina bune...dar pana la mal m-am intersectat cu vreo 2 3 salupe...de atunci ...pa barci de genu...Sa eviti tragedii ..vesta buna de salvare...
Re: Cădere din barca
Vesta de salvare ii utila , insa pe apa rece departe de mal daca nu reusesti sa urci in barca mori de la frig !
Cu haine , cizme si veste , odata ude s-ar putea ca unii sa nu fie capabili sa urce inapoi in barca
Cu haine , cizme si veste , odata ude s-ar putea ca unii sa nu fie capabili sa urce inapoi in barca
