Tyres for on/off-road

orice subiect de discutie pe orice tema, mai putin pescuitul rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, dr.pike, tudor, Moderatori

Avatar utilizator
Irod
veteran
veteran
Mesaje: 522
Membru din: 07 Ian 2006, 18:45
Localitate: Cluj-Napoca; Baia-Mare

Tyres for on/off-road

Mesaj de Irod » 07 Iun 2008, 22:51

salut, am si eu o intrebare:
A folosit careva de aici unul dintre urmatoarele pneuri?:
BFG All Terrain T/A KO
BFG Mud Terrain T/A KM

Avatar utilizator
Irod
veteran
veteran
Mesaje: 522
Membru din: 07 Ian 2006, 18:45
Localitate: Cluj-Napoca; Baia-Mare

Mesaj de Irod » 08 Iun 2008, 18:10

ok, chiar daca nu ati folosit tipurile astea de pneuri, a folosit cineva pneuri cu un caracter puternic off-road pe sosea? (ma refer aci numai la marci mai mari gen:Firestone;Bridgestone;GoodYear; Dunlop , etc)
Ca la deastea autohtone pe sosea se misca ca pe apa(vezi Danubiana alea in V ca la tractor).

Avatar utilizator
hunting_fish
veteran
veteran
Mesaje: 680
Membru din: 07 Apr 2008, 18:17
Localitate: United States of Romania

Mesaj de hunting_fish » 08 Iun 2008, 19:16

Am un prieten pescar care si-a luat recent un Mitsu` L2oo nou-noutz de la nemti. A venit echipat cu niste BRIDGESTONE tip "C", care sunt cauciucuri de sosea si de carat marfa [masina incarcata] Le-a maritat urgent si si-a luat PNEUS mud, care secomporta destul de nasol la viteze relativ mici si mai ales pe ploaie. Pe scurt - prietenul meu a mers in Ungaria la pescuit si si-a echipat truck-ul cu cauciucurile de noroi. Ploua, si intr-o curba pe la vreo 7o km/h i-a fugit spatele, desi era incarcat. Nu mult, dar destul cat sa iti dea de gandit.
Deci cauciucurile de noroi sunt pt. noroi. Balonaj mare, zimti asimetrici si departati unul de altul, pt. o buna descarcare a noroiului de pe ele.
Cum a revenit in tara, pt. sosele si terenuri mai putin accidentate, si-a luat BF Goodrich A/T [all terrain], dar trebuie sa iti spun ca nu exceleaza in niciunul dintre mediile de rulare ale masinii[sosea uscata, zapada, noroi sau ploaie]. Este un compromis. Atata ca nu se uzeaza pe sosea ca si cele de noroi sau de iarna, dar sunt scumpe. MATADOR Izzarda AT ar fi o optiune ieftina dupa parerea mea. Oricum, cele de noroi se duc cat ai zice peste pe sosea. Intr-un an sunt gata, daca rulezi cu ele mult pe asfalt.

Sper ca ti-am fost cat de cat de folos.
8)

Avatar utilizator
Irod
veteran
veteran
Mesaje: 522
Membru din: 07 Ian 2006, 18:45
Localitate: Cluj-Napoca; Baia-Mare

Mesaj de Irod » 08 Iun 2008, 20:11

ce inseamna mult?de cam cati Km ar fi vorba?

Avatar utilizator
Dragos Cretu
senior
senior
Mesaje: 329
Membru din: 20 Iul 2007, 18:19
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Dragos Cretu » 09 Iun 2008, 11:20

Pentru off-road BF Goodrich-urile sunt cele mai bune.

MT-urile pentru off-road mediu spre heavy, insa pe sosea ai urmatoarele dezavantaje: viteza maxima mai mica, distanta marita de franare, zgomot foarte puternic la rulare, consum marit.

Daca te gandesti la pescuit si nu sa te bagi in Carpat Trophy iti recomand AT-urile sunt versatile si pentru sosea si pentru noroi.
Thank you, Father for revealing fishing to me!!!

www.myspace.com/monarchyspace

mirceaef
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 226
Membru din: 21 Ian 2005, 17:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de mirceaef » 09 Iun 2008, 12:55

Ia-ti AT-uri daca vrei sa mergi cu ele si pe asfalt sau mai ales pe asfalt. sunt acceptabil spre execrabil in teren.

AT-urile Matador sunt ceva mai zgomotoase de la 90km/h in sus dar oricum pe la 140-160km/h nu stii ce vajaie mai tare, cauciucurile sau coroseria de altfel extrem de aerodinamica a unei masini de teren.

eu am mai vazut un profil interesant de AT la Pirelli, ca si matadorul la un pret rezonabil.

oricum, ca idee, nu poti impaca off-roadul cu asfaltul. alegi ori una ori alta. depinde ce compromis te coafeaza mai bine. dar daca nu faci macar 30-40% din rulaj pe coclauri nu are sens sa-ti iei MT sau MS-uri.

parerea mea, ca sa zic asa ...
Carping Club

Avatar utilizator
hunting_fish
veteran
veteran
Mesaje: 680
Membru din: 07 Apr 2008, 18:17
Localitate: United States of Romania

Mesaj de hunting_fish » 09 Iun 2008, 18:37

Irod

In cam 40-50.000km niste cauciucuri MUD le faci slick - ca pt.formula1, daca circuli pe sosea. Nu cred ca o sa umbli tu cu un jeep intr-un an 4o.oookm. Sau ? Oricum ele trebuie unflate mai putin decat cele pt.sosea, si de aceea frecarea si implicit uzura la rularea pe sosea e mult mai accentuata. Si deobicei ele au balonaj mare, ceea ce face ca masina sa fie instabila in viraje sau la 80-90 km/h pe sosele. Cele pt zapada te tin si mai putin. Ele ai zimtii din cauciuc foarte moale, spre deosebire de cele pt. sosea, si din aceasta cauza frecarea pe sosea e si mai mare - ele se incalzesc si se uzeaza foarte repede.

AT-urile te tin cam dublu, poate chiar mai mult, fatza de unele MUD. Ideea este sa nu faci porniri si franari violente, sau curbe in fortza, deci sa mergi normal cu ele pe sosea. Daca ai vreu loc de pescuit foarte productiv, dar trebuie sa faci unpic de "Carpat Trophy", trebuie sa procedezi ca si tovarasul meu. Iti cumperi un set de cauciucuri MUD, si un set de AT. Primele le pui cand stii ca vizitezi locul "extrem", iar celelalte - pt. viatza de zi cu zi, implicit pt.a merge la un pescuit spre care drumul nu e asa de accidentat.
De ce insisti pe BF Goodrich? Nu te tin cu foarte mult mai mult decat Matador AT, sa stii. Si sunt la pret dublu.
Stima
8)

Avatar utilizator
hunting_fish
veteran
veteran
Mesaje: 680
Membru din: 07 Apr 2008, 18:17
Localitate: United States of Romania

Mesaj de hunting_fish » 09 Iun 2008, 18:52

A, am uitat ceva. In iarna, tovarasul meu a mers la o cabana pe un deal intr-o padure. Numai ce se topise zapada, si inca nu isi cumparase MUD-urile si nici AT-urile, avea BRIDGESTONE-urile C. Abia-abia a urcat drumul pe o serpentina in forma de "Z". Cauciucurile erau total neadecvate pt. noroiul argilos - umed si clicos, si drept urmare s-au incarcat foarte mult. A trebuit sa sa chinuie sa urce, si abia din a 4-a incercare a reusit fara sa alunece spre prapastie. Apoi a trebuit sa le curete de noroi - operatiune ce a durat vreo 40 min. Daca ar fi avut MUD-urile, nu ar fi trebuit sa se chinuie atata, si ar fi urcat din prima, fapt ce l-a si confirmat dupa 1 luna, in acelasi loc si tot pe teren umed.

Avatar utilizator
Irod
veteran
veteran
Mesaje: 522
Membru din: 07 Ian 2006, 18:45
Localitate: Cluj-Napoca; Baia-Mare

Mesaj de Irod » 09 Iun 2008, 19:06

intre timp m-am mai gandit si am ajuns la concluzia ca parcurg pe teren accidentat doar circa 15-20% din totalul kilometrilor parcursi pe an . Merci tuturor pentru sfaturile pertinente. Am sa aleg gumele A/T.

Avatar utilizator
hunting_fish
veteran
veteran
Mesaje: 680
Membru din: 07 Apr 2008, 18:17
Localitate: United States of Romania

Mesaj de hunting_fish » 09 Iun 2008, 19:25

...si ce marca ar fi ele.. ? :P

Scrie răspuns