Masinile noastre

orice subiect de discutie pe orice tema, mai putin pescuitul rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, dr.pike, tudor, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
TopGear
senior
senior
Mesaje: 431
Membru din: 10 Apr 2008, 22:50
Localitate: Timis

Mesaj de TopGear » 13 Aug 2008, 22:08

Asa este. Chestia asta e o lege nescrisa la masini gen Dacia 1300. Adica motoare clasice, aspirate, fara prea multi cai, si la care piesele noi lasa de dorit. Nu cred ca la un diesel de generatie noua dotat cu rampa comuna de injectie(common rail) a carei pompa baga motorina cu 1.000 bari, piesele - segmenti-pistoane-camasi prezinta deviatii mari de la STAS :shock:
Oricum, despre faza cu rodajul, folosind ulei ieftin - la masini noi nu cred ca se impune. Si nu cred ca o reprezentantza VW procedeaza asa dupa o reparatie capitala la masina unui client.
Iar chestia cu "spalatul" motorului este PE DINAUNTRU. Exista si uleiuri cu un soi de detergent in ele, dar se recomanda la motoarele care prezinta depuneri mari - un fel de namol. Bineinteles la motoare cu peste 3-400.000 km.

Vali Vesa. Coincidentza sau nu - si Passat-ul TDI si Impreza STI au si turbo, si intercooler! DAR stii care e diferenta dintre un turbo la un benzinar si un turbo la un diesel? Dar despre intercoolere? :shock:

Avatar utilizator
Michael
Moderator
Moderator
Mesaje: 4177
Membru din: 28 Iun 2004, 05:25
Localitate: Timisoara

Mesaj de Michael » 13 Aug 2008, 22:13

din cate stiu eu, toate uleiurile de calitate contin un soi de detergent...in timp se inegresc ele in loc sa apara depuneri in motor....asa numitul oil sludge.
uleiurile bune, pe langa faptul ca greseaza si "racoresc" motorul pe interior, mentin si curatenia.
Michael va recomanda Regulamentul forumului

Avatar utilizator
Tavi
veteran
veteran
Mesaje: 5834
Membru din: 22 Ian 2005, 17:13
Localitate: Sibiu

Mesaj de Tavi » 13 Aug 2008, 22:33

old_radu scrie:@ kuintautti...

...nici o pisica...esti varza la motoare.Ce spalat?...ce depus ?...

Dupa ce se "face" motorul,acesta are nevoie de un anumit numar de kilometri parcursi pentru a se face rodajul.La rodaj,datorita frecarii ce apare intre anumite componente ale motorului,rezulta o "pilitura" de metaL, ce se regaseste in uleiul din motor.
Aceasta pilitura trebuie inlaturata din motive lesne de inteles(pilitura poate duce la uzuri accidentale in urma frecarii anumitor componente ,in prezenta acesteia).
Prin urmare,ca sa scapam de "pilitura",trebuie sa inlocuim uleiul si acest lucru,doar dupa cateva sute de kilometri.In consecinta nu are rost sa punem ulei scump (rezistent la cateva mii de kilometri).

QED ! :wink:

usor cu legumele, discutam de motoare :lol:
Desi suna logic ce zici tu, de ce producatorii recomanda ca primul schimb de ulei sa se faca dupa 10-15000 de km (ca sa nu zic 30000) si nu dupa cateva sute?

Avatar utilizator
kuin tauti
veteran
veteran
Mesaje: 1851
Membru din: 22 Noi 2007, 21:12
Localitate: Renolandia

Mesaj de kuin tauti » 13 Aug 2008, 22:52

mey radu shel batrin... dupa cum vezi... io nu ma dau scula in bascula in ce priveste masinile la nici un capitol... ba din contra ... si cred ca m-a exprimat destul de clar ca vorbesc din spusele altora in multe din mesajele mele anterioare la subiectul asta...

eee acu daca tu la subiectu asta esti suoer mather facker the bengos ... si vrei musai sa ma calci pe mine ca incepator pi ceafa... e alta faza... dar as zice ca nu-i frumo... si dupa cum am mai discutat noi... ma doare fix in pix pin la urma de reguli... cind ma inviti la dans dansez... asa ca ....ai grija sa nu iti intorc complimetu la faze despre pescuit... caci fiecare avem lipsurile noastre ...

Avatar utilizator
Vali Vesa
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 260
Membru din: 21 Dec 2006, 09:10
Localitate: Constanta

Mesaj de Vali Vesa » 14 Aug 2008, 00:52

TopGear scrie:...Vali Vesa. Coincidentza sau nu - si Passat-ul TDI si Impreza STI au si turbo, si intercooler! DAR stii care e diferenta dintre un turbo la un benzinar si un turbo la un diesel? Dar despre intercoolere? :shock:
Nu!

Avatar utilizator
TopGear
senior
senior
Mesaje: 431
Membru din: 10 Apr 2008, 22:50
Localitate: Timis

Mesaj de TopGear » 14 Aug 2008, 14:29

Nici o problema. Nimeni nu s-a nascut cu cartea de mecanic ain mana. Lectura placuta!

http://www.auto-motor-si-sport.ro/forum ... 27801.html

Avatar utilizator
Vali Vesa
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 260
Membru din: 21 Dec 2006, 09:10
Localitate: Constanta

Mesaj de Vali Vesa » 14 Aug 2008, 15:35

@TopGear,

Merci,

Avatar utilizator
old_radu
veteran
veteran
Mesaje: 3682
Membru din: 23 Feb 2007, 22:13
Localitate: Baia Mare

Mesaj de old_radu » 14 Aug 2008, 16:02

@ DOMNILOR MODERATORI ! ! !
Imi permit sa reproduc doua citate din mesajul lui kuintautti :

"...esti suoer mather facker the bengos..."

"... ma doare fix in pix pin la urma de reguli..."

Va rog sa luati masurile ce se impun sau chiar trebuie sa umblu cu "jalba in protap",pe la mai marele acestui site?

Avatar utilizator
kuin tauti
veteran
veteran
Mesaje: 1851
Membru din: 22 Noi 2007, 21:12
Localitate: Renolandia

Mesaj de kuin tauti » 14 Aug 2008, 17:04

old_radu scrie:@ DOMNILOR MODERATORI ! ! !
Imi permit sa reproduc doua citate din mesajul lui kuintautti :

"...esti suoer mather facker the bengos..."

"... ma doare fix in pix pin la urma de reguli..."

Va rog sa luati masurile ce se impun sau chiar trebuie sa umblu cu "jalba in protap",pe la mai marele acestui site?
pai vorba ta... ca "varza" ce sint ... imi dau seama ca esti tu cel mai "tare" dar uiti in mesajul tau sa pomenesti contextul... in care daca ma inviti la dans... imi iexprim indiferenta fata de reguli fix la fel cum faci si tu... deci ?

vorba aia... bucurosi l-eom duce toate... tu ?

.......

ma radule... daca te pricepi la masini si la motoare... de ce nu vi si tu cu o explicatie sau cu un sfat fara sa dai la cotoaie ?

da dovada de boier !

io la masini nu ma pricep ! si cum masina e o necesitate scumpa in ziua de azi fi sigur ca nu as fi singuru la care ar prinde bine niste sfaturi adevarate de la un meserias cinstit...

Avatar utilizator
Tavi
veteran
veteran
Mesaje: 5834
Membru din: 22 Ian 2005, 17:13
Localitate: Sibiu

Mesaj de Tavi » 14 Aug 2008, 17:41

No hai nu ma faceti sa sterg mesaje ca ma doare degetu de pe butonu delete :D
old_radu si kuintatutti v-ati zis ce ati avut de zis, continuati on-topic aici si off pe privat

old_radu, revin cu intrebarea cu schimbul la cateva sute de km...
De ce producatorii recomanda la 15.000?

Scrie răspuns