Masinile noastre

orice subiect de discutie pe orice tema, mai putin pescuitul rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, dr.pike, tudor, Moderatori

Scrie răspuns
onesti
veteran
veteran
Mesaje: 981
Membru din: 05 Noi 2004, 06:49
Localitate: canada

Mesaj de onesti » 12 Aug 2008, 15:36

Adi_ scrie: Long Life nu e recomandat la noi si din motivul traficului. E un ulei recomandat celor care circula destul de des la drum lung, gen autostrada, nu in aglomeratiile oraselor de la noi unde temp. uleiului ajunge f. sus.
De curiozitate la cat ajunge temperatura la masina ta in trafic de varf in oras si la drum lung?

toni f
veteran
veteran
Mesaje: 1272
Membru din: 08 Mar 2007, 14:13
Localitate: bucuresti

Mesaj de toni f » 12 Aug 2008, 15:47

la mine e o diferenta de vreo 5 grade , daca nu ma insel ....

cam la 90 C sta la drum intins, si cam 95 C in oras ...... asta acum, pe vara .....

opel vectra c .....

Avatar utilizator
TopGear
senior
senior
Mesaje: 431
Membru din: 10 Apr 2008, 22:50
Localitate: Timis

Mesaj de TopGear » 12 Aug 2008, 23:38

Cica exista uleiuri sintetice pt TD. Stiam ca nu e recomandat sintetic-pur la diesel, ci semi-sintetic, dar uite ca mai apare una-alta pe piata.
Numai ca nu e totuna ce anume. Cica ARAL - Made la mama Germanica sau Valvoline, care am inteles ca e Belgia. Cica nu mai e Texaco, MOBIL, si Castrol ce a fost. Se ambaleaza si la noi in RO. :roll:
In fine, faza cu mers in oras sau in afara mai are un dedesupt - SPETA:
un coleg merge in Croatia cu un Passat TDI PD. Face 700 km in 5 ore. Ok. Dar cand s-a oprit sa mance/alimenteze/toaleta/etc., la plecare fum negru si motorul nu mai trage. A decedat turbo-ul! DE CE? I-a zis mecanicul croat: Ati venit constant cu viteza pe autobanda? DA! Ati oprit masina (motorul) cateva minute? DA!. Pai de aceea s-a intamplat faza cu turbo. Cica nu trebuia sa opreasca motorul, deoarece acesta era incalzit de la mersul constant cu 140-150 km/h, ci trebuia sa il mai lase 7-8-10 min. sa mearga la relanti, inainte sa il opreasca. :shock: Nu stiu ce sa zic, mi se pare ciudat. Dar am vazut masini cu nemtzalai care opreau la peco, dar mai stateau in masina, cel putin soferul, cu motorul pornit....
Stiti ceva despre treaba asta?

Avatar utilizator
Vali Vesa
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 260
Membru din: 21 Dec 2006, 09:10
Localitate: Constanta

Mesaj de Vali Vesa » 12 Aug 2008, 23:57

@TopGear,

Valabil la benzina, la Impreza STI, dar nu asa mult, 30 sec-1 minut. Si lucreaza la alte turatii - pana la 7000/min. Si eu las Foresterul sa "se raceasca" 1 min dupa un drum mai lung.

Avatar utilizator
Jedi
veteran
veteran
Mesaje: 1230
Membru din: 04 Apr 2007, 03:15
Localitate: Morealu de Jos

Mesaj de Jedi » 13 Aug 2008, 03:04

Sa nu mai aud ca mergeti vreodata la mecanic pentru schimbul de ulei.Cel putin in Romania never.In alte tari gasiti un loc ferit (garaju propriu sau al unui prieten) .Sa nu va vada autoritatile.E o operatiune la care n-ai ce sa gresesti.O tava de pus uleiu vechi,cheie de 14(majoritatea),filtru+cheie de filtru( investitie long term).
Unde-s multi putoarea creste.....Pestisorii se rareste.

Avatar utilizator
Adi_
veteran
veteran
Mesaje: 3329
Membru din: 27 Apr 2004, 09:34
Localitate: Timisoara

Mesaj de Adi_ » 13 Aug 2008, 08:54

onesti scrie:
Adi_ scrie: Long Life nu e recomandat la noi si din motivul traficului. E un ulei recomandat celor care circula destul de des la drum lung, gen autostrada, nu in aglomeratiile oraselor de la noi unde temp. uleiului ajunge f. sus.
De curiozitate la cat ajunge temperatura la masina ta in trafic de varf in oras si la drum lung?
nesti, am inteles unde bati, dar vezi sa nu confunzi temperatura lichidului de racire(care trebuie sa fie la 90 grade) cu temperatura uleiului(nu e afisata, dar la unele modele merge sa o afisezi pe climatronic prin niste combinatii de butoane) :wink:
"Marea taina a existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti" - Dostoievski

Avatar utilizator
Adi_
veteran
veteran
Mesaje: 3329
Membru din: 27 Apr 2004, 09:34
Localitate: Timisoara

Mesaj de Adi_ » 13 Aug 2008, 09:01

TopGear scrie: In fine, faza cu mers in oras sau in afara mai are un dedesupt - SPETA:
un coleg merge in Croatia cu un Passat TDI PD. Face 700 km in 5 ore. Ok. Dar cand s-a oprit sa mance/alimenteze/toaleta/etc., la plecare fum negru si motorul nu mai trage. A decedat turbo-ul! DE CE? I-a zis mecanicul croat: Ati venit constant cu viteza pe autobanda? DA! Ati oprit masina (motorul) cateva minute? DA!. Pai de aceea s-a intamplat faza cu turbo. Cica nu trebuia sa opreasca motorul, deoarece acesta era incalzit de la mersul constant cu 140-150 km/h, ci trebuia sa il mai lase 7-8-10 min. sa mearga la relanti, inainte sa il opreasca. :shock: Nu stiu ce sa zic, mi se pare ciudat. Dar am vazut masini cu nemtzalai care opreau la peco, dar mai stateau in masina, cel putin soferul, cu motorul pornit....
Stiti ceva despre treaba asta?
da, e foarte adevarat. cum la fel de adevarat e ca sunt multi care vor TDI dar nu stiu sa le conduca(regim de turatii, etc).
nici eu nu opresc motorul cand fac pauza pe autostrada, iar daca intru la benzinarie, prefer sa ma pun unde e coada decat unde e liber, tocmai pt. a nu fi nevoit sa opresc motorul, ca sa las turbina sa se mai raceasca. la fel fac si in tara, dupa orice drum mai lung sau forja. pauza nu e musai sa fie chir asa de mare, depinde mult si de cum ai mers inainte de oprire.
iar treaba asta cred ca e valabila la orice motor cu turbina, nu doar la TDI.

LE: onesti, scuze de greseala de scriere din mesajul anterior.
"Marea taina a existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti" - Dostoievski

Avatar utilizator
Tavi
veteran
veteran
Mesaje: 5834
Membru din: 22 Ian 2005, 17:13
Localitate: Sibiu

Mesaj de Tavi » 13 Aug 2008, 11:25

TopGear scrie:Cica exista uleiuri sintetice pt TD. Stiam ca nu e recomandat sintetic-pur la diesel, ci semi-sintetic, dar uite ca mai apare una-alta pe piata.
Numai ca nu e totuna ce anume. Cica ARAL - Made la mama Germanica sau Valvoline, care am inteles ca e Belgia. Cica nu mai e Texaco, MOBIL, si Castrol ce a fost. Se ambaleaza si la noi in RO. :roll:
In fine, faza cu mers in oras sau in afara mai are un dedesupt - SPETA:
un coleg merge in Croatia cu un Passat TDI PD. Face 700 km in 5 ore. Ok. Dar cand s-a oprit sa mance/alimenteze/toaleta/etc., la plecare fum negru si motorul nu mai trage. A decedat turbo-ul! DE CE? I-a zis mecanicul croat: Ati venit constant cu viteza pe autobanda? DA! Ati oprit masina (motorul) cateva minute? DA!. Pai de aceea s-a intamplat faza cu turbo. Cica nu trebuia sa opreasca motorul, deoarece acesta era incalzit de la mersul constant cu 140-150 km/h, ci trebuia sa il mai lase 7-8-10 min. sa mearga la relanti, inainte sa il opreasca. :shock: Nu stiu ce sa zic, mi se pare ciudat. Dar am vazut masini cu nemtzalai care opreau la peco, dar mai stateau in masina, cel putin soferul, cu motorul pornit....
Stiti ceva despre treaba asta?
Stiam si eu de faza cu racirea turbinei desi nu am masina cu turbo.
De altfel sunt convins ca scrie in manualul masinii...

da, e foarte adevarat. cum la fel de adevarat e ca sunt multi care vor TDI dar nu stiu sa le conduca(regim de turatii, etc).
cu turatiile e bai mare :D , s-a mai discutat parca

Avatar utilizator
kuin tauti
veteran
veteran
Mesaje: 1851
Membru din: 22 Noi 2007, 21:12
Localitate: Renolandia

Mesaj de kuin tauti » 13 Aug 2008, 21:18

sa vezi chestie...

e unu care face motoare si care zice ca :

recomanda ca la inceput ... dupa revizie ... sa se puna la inceput cel mai ieftin ulei potrivit ca apoi dupa citeva sute de km sau chiat citeva mii ( cind practic se spala motoru ca sa zic asa... inainte de stringere ) ca apoi sa faci din nou schimbu cu un ulei de calitate...

pai cre ca asta am facut io acu... am spalat motoru...

stiu io e bine sa speli motoru ?

astia ziceau ca cica s-ar depune nu stiu ce materie pe piese si le face mai rezistente la uzura...

pisica mea ! cine dracu stie... :lol:

Avatar utilizator
old_radu
veteran
veteran
Mesaje: 3682
Membru din: 23 Feb 2007, 22:13
Localitate: Baia Mare

Mesaj de old_radu » 13 Aug 2008, 21:51

@ kuintautti...

...nici o pisica...esti varza la motoare.Ce spalat?...ce depus ?...

Dupa ce se "face" motorul,acesta are nevoie de un anumit numar de kilometri parcursi pentru a se face rodajul.La rodaj,datorita frecarii ce apare intre anumite componente ale motorului,rezulta o "pilitura" de metaL, ce se regaseste in uleiul din motor.
Aceasta pilitura trebuie inlaturata din motive lesne de inteles(pilitura poate duce la uzuri accidentale in urma frecarii anumitor componente ,in prezenta acesteia).
Prin urmare,ca sa scapam de "pilitura",trebuie sa inlocuim uleiul si acest lucru,doar dupa cateva sute de kilometri.In consecinta nu are rost sa punem ulei scump (rezistent la cateva mii de kilometri).

QED ! :wink:

Scrie răspuns