O discutie fie ea si in contradictoriu despre motoare..... face bine.Si zic ca face bine in sensul ca lamureste userii asupra unor necunoscute de care noi ne-am lovit si pe care trebuie sa le impartasim si lor.
pentru romica:
romica tata sper ca nu te-a deranjat exprimarea mea care uneori nu se incadreaza in limitele unui sablon caduc si care crede-ma este pertinenta si postata fara intentia de a te jigni pe tine in mod special.
Nu discutam aici despre piese contrafacute in conditiile in care 99% dintre reprezentantele din Romania folosesc consumabile aftermarket......daca nu ai citit postul meu de la topicul "motoare" ti-l mai postez o data pentru ca-mi este lene sa mai tastez si incepe si meciul.......HAI STEAUAAAAA!!!!!!

:
"Crede-ma ca stiu ce vorbesc cand vorbesc am preparat motoare de curse pe care le porneam cu bujii calde(ca sa nu se ancraseze) si pe care le schimbam cu bujii reci cand intra motorul cat de cat in temperatura(ca sa nu se topeasca)....cand am demontat un motor de barca in doi timpi mi s-a parut foarte simplu crede-ma.
Colac peste pupaza lucrez si in domeniu piese auto de import de vreo 12 ani....
Tu recomanzi doar bujiile de origine dar poti sa-mi dai si mie numele unui producator de motoare de barca care produce si bujii?
Clar nu o sa gasesti nici unul pentru ca producatorii de motoare nu produc bujii ci le iau de la firme care produc bujii gen tip model "NGK"....iar firmele producatoare de bujii comercializeaza produsele lor si in sistem "aftermarket" dupa ce au vandut acelasi produs in sistem"echipare de producator sau de prim montaj".
Asa ca daca vrei neaparat sa cumperi o bujie ca si piesa de origine de la reprezentanta Yamaha poti sa o faci ....numai ca dupa ce desfaci ambalajul pe care scrie frumos Yamaha o sa vezi ca inauntru gasesti normal o bujie NGK pe care o gaseai si in catalogul de produse aftermarket al firmei NGK dar pe care dai mai putin .....
Este valabil si la filtre in sensul ca producatorul lor le-a catalogat pentru fiecare tip de motor in parte si nu le-a catalogat cum crezi tu dupa filet sau dimensiune ci dupa ce a cerut producatorul de motoare.....adica functie de debitul de ulei ce trece printr-un filtru se calculeaza ce suprafata de filtrare trebuie sa aiba hartia filtranta(care apropo nu mai exista de proasta calitate ca pe vremuri) conteaza foarte mult unde este pozitionata supapa baypass din interiorul lui care permite uleiului sa ocoleasca filtrul in caz de colmatare a acestuia sau in caz de presiune prea mare cum se intampla la pornirea la rece.....de aceea este foarte important ca orice piesa sa fie aleasa corect din catalog si comparata eventual si cu cea gasita pe motor.
Oricum nu recomand nimanui sa desfaca un motor decat daca are inclinatie catre tehnica si mult,mult... bun simt... "
PS: Este normal ca un motor in 4 timpi sa faca 2000 de ore de functionare dar noi discutam pe forum despre motorul lui danr ....adica un johnson de 3.5 CP in doi timpi...iar tu ai dat raspunsul in aceste conditii fara sa specifici ca motorul care facuse 2000 de ore era in 4timpi.....
Ce poate fi mai trist decat mediocritatea in viciu....