cumpar motor de barca

numai pentru persoane fizice, vanzari ocazionale

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Moderatori

romica
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 247
Membru din: 24 Mar 2005, 10:47

Mesaj de romica » 27 Mar 2006, 19:31

esti sigur ca-i 3 % ? mai uita-te odata in carte. mercury merge cu 2%.

danr
Site Admin
Site Admin
Mesaje: 5100
Membru din: 12 Mar 2007, 22:56

Mesaj de danr » 27 Mar 2006, 22:04

romica, care poate fi marja de eroare la procentajul de ulei fara sa afecteze motorul ?

inca o chestie, am auzit ca unele motoare pot fi "tunate" sa aiba mai multi CP
care-i treaba ?

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 27 Mar 2006, 22:34

Romica, motorul in doi timpi pe care-l am, Mercury 2,5 cai, l-am cumparat nou acum 10 ani. Cartea nu mai stiu unde e. Dar merge fara sa fumege cu 3% de atunci. Si demareaza imediat. Adevarat ca nu m-am uitat in carte in fiecare zi, ci numai odata cind am vrut sa pun benzina. Si atunci nu am citit tot ce scria.
Ca utilizator, nu mecanic, cunosc bine motoarele. Mai am un Mercury de 6 cai si patru timpi, si de fiecare data cind plec la peste pe suprafete mari inchiriez barci mai puternic motorizate, adica 25-50 de cai.
Dar nu stiu ce au in ele. Stiu numai ce sa le pun ca sa mearga. :D

romica
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 247
Membru din: 24 Mar 2005, 10:47

Mesaj de romica » 29 Mar 2006, 11:24

nu-i sta in gat daca merge cu un amestec mai mare decat cel recomandat, dar pot aparea ceva cauze secundare: fum mult, ineccari sau calaminarea in timp a bujiilor. toti producatorii de barca recomanda 2 %, cu exceptia celor de la yamaha care recomanda 1 %. ma refer aici la motoarele in 2 timpi cu carburator, la cele cu injectie de ulei e alta mancare de peste.

chestia cu tunarea este perfect adevarata. daca ai sa observi motoarele sunt produse in game (adica mai multe motoare identice cu puteri diferite) si aici ti-as da ca exemplu 10-15 cp. motoarele sunt identice dar diferenta de putere se explica prin efectuarea unor modificari care aduc in plus sau scad din caii putere ai motorului. cea mai folosita metoda de catre producatori este inlocuirea jiglerelor in carburator, se unde rezulta o alimentare mai scazuta si implicit o scadere a puterii. pot insa aparea si alte modificari (aparitia unei came care sa limiteze cursa acceleratiei) unele fiind mai de substanta (inlocuirea axei cu came). in principiu prin studierea diferentelor dintre motoarele de aceeasi clasa si inlocuirea pieselor diferite se poate modifica puterea unui motor.

aceste modificari sunt posibile deoarece producatorii au cateva modele de baza (cca 10) si le fac aceste modificari pentru a avea o gama mai mare de motoare ajungand in unele cazuri la peste 80 de tipodimensiuni. alte motive pentru care motoarele sunt limitate sunt legate de legislatie (de ex. in italia motoarele de 40-50 cp sunt limitate la 25 (daca nu ma insel este ceva legat de permisul de conducere), iar cei care le cumpara le scot limitarea)

pentru cei cu adevarat pasionati si care stiu ce fac se pot tuna motoarele cu modificari de anvergura (alezare si schimbarea pistoanelor, modificarea galeriilor, adaugarea unor alte kituri pentru sporirea puterii etc), dar astea nu le recomand pentru ca duc motoarele spre limita suportabilitatii lor ceea ce le afecteaza durata de viata.

danr
Site Admin
Site Admin
Mesaje: 5100
Membru din: 12 Mar 2007, 22:56

Mesaj de danr » 29 Mar 2006, 13:11

eu am 3,5 CP johnson, model nou
ai idee la asta s-o putea face ceva ?
( cand expira garantia :)

romica
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 247
Membru din: 24 Mar 2005, 10:47

Mesaj de romica » 29 Mar 2006, 16:44

nu mai ai ce sa-i faci mai mult, pentru ca reprezinta varful de gama. dar motorul e foarte bun, am avut si eu unul si am fost mai mult decat multumit

danr
Site Admin
Site Admin
Mesaje: 5100
Membru din: 12 Mar 2007, 22:56

Mesaj de danr » 29 Mar 2006, 21:53

aveam eu o banuiala
oricum, sunt de principiul ca atunci cand ceva merge bine nu te bagi sa umblii la el :lol:

intrebare, cam cate ore poti merge cu el fara reparatii majore, adica doar cu intretinere
si inca o chestie, cat m-ar costa o revizie la tine, asta daca vrei sa-mi raspunzi
ma intereseaza pentru cand o sa iasa din garantie

musKloiu
veteran
veteran
Mesaje: 1005
Membru din: 11 Apr 2005, 23:08
Localitate: Kpitala

Mesaj de musKloiu » 29 Mar 2006, 23:06

Eu am un motor Yamaha de 30CP care are cam 500CC.Tuningul motoarelor nu are limita cand ma gandesc ca cei ce aleargau in fostul campionatul mondial de moto la clasa 500CC in doi timpi aveau intre picioare cam 200 de cai putere..... :shock: imi vine sa ma intorc,cand merg cu barca,catre motor si sa-i zic:"puturosule" :lol:
Eu la Yamaha merg cu amestec de 1% de 5 ani si merge perfect.

Oricum un motor termic este un motor care din punct de vedere randament nu ia o nota prea buna(pentru ca pierde foarte multa energie inmagazinata in combustibilul ars ca sa produca ceva lucru mecanic)....puterea se castiga la un motor termic intr-un procent semnificativ ori prin cresterea turatiei ori prin cresterea compresiei ramanand la aceeasi capacitate cilindrica.
Cine se pricepe la fizica intelege ca un motor functioneaza la o turatie maxima "X" ca un aspirator de aer care aspira aer ca si volum dupa formula "aria bazei ori inaltimea" adica suprafata pistonului inmultita cu cursa pistonului...asa ca nu conteaza tipul motorului ci doar capacitatea lui cilindrica ca sa calculezi jiglerul de benzina,frana de aer si buza carburatorului pentru a forma amestecul corect intre aer si benzina(care se chiama amestec stoichiometric si care se situeaza intre niste limite foarte apropiate ca si maxim-minim) ....
Nu spun asta ca as fi vreun cercetator in domeniul motoarelor pentru ca asta se invatza la liceu ....adica "efectul venturi" dupa care functioneaza un carburator....ci o spun pentru pasionatii de tuning ca sa inteleaga ca nu se castiga multa putere din marirea jiglerelor ci din comprimarea motorului si din "umplerea" lui cu aer cat mai mult...si daca l-am umplut bine cu aer putem sa-i dam si mai multa benzina deci mai multa energie termica....

Va sfatuesc sa nu umblati la motoarele voastre in sensul de a le prepara......mai bine sa cititi de mai multe ori cartea tehnica cu instructiunile de folosire.
Ce poate fi mai trist decat mediocritatea in viciu....

romica
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 247
Membru din: 24 Mar 2005, 10:47

Mesaj de romica » 30 Mar 2006, 08:42

danr scrie:intrebare, cam cate ore poti merge cu el fara reparatii majore, adica doar cu intretinere
manualele dau cca 500 ore de functionare fara probleme, experienta mi-a aratat ca sunt motoare care ajung la 2000 de ore pana sa intre in atelier la prima reparatie capitala. daca te incadrezi in media generala de 30-50 ore/an fa si tu o socoteala cat te duce. motorul care-l ai tu e unul dintre cele mai bune din cate am vazut (desi e facut in hongkong). cat timp am lucrat la johnson am vandut cateva sute si vindeam doar turbine de pompa de apa si bujii pentru ele.


important este sa folosesti uleiul original in proportia specificata de producator sa sa-i faci o revizie odata pe an sau la 100 de ore de functionare (in cazul in care faci mai mult de 100 de ore pe an).

pentru revizie si restul da-mi mail cand te hotaresti.

musKloiu
veteran
veteran
Mesaje: 1005
Membru din: 11 Apr 2005, 23:08
Localitate: Kpitala

Mesaj de musKloiu » 04 Apr 2006, 23:15

te-ai scos Danele... :lol: unde mai gasesti tu oameni priceputi si binevoitori care sa-ti faca revizie la motor de barca in doi timpi ?...... sa-ti faca oil refill in diferentialul de la 2 stroke outboard engine?... :lol:
Ce poate fi mai trist decat mediocritatea in viciu....

Scrie răspuns