Rubrica reparatii echipamente pescuit

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Autor Mesaj

Mesajde anem » 17 Oct 2017, 10:02

Tdum … atentie mare cu pulberea aia ca face rau ca naiba. Folositi obligatoriu masca.

Apreciez multe ponturi descrise in ceea ce priveste repararea sau intretinerea anumitor mulinete dar sincer, nu stiu cat de eficienta poate fi reparatia descrisa mai sus pentru blank-uri. Teoretic blank-urile astea sunt facute intr-un anumit mod si de regula modul in care este dispusa fibra (pe langa alte elemente) il face sa aibe anumite caracteristici sau un anumit comportament. Daca una dintre fibre este slabita sau intrerupta (cazul unei ciobiri) atunci fibra respectiva nu mai “lucreaza” in parametrii normali indiferent de chestiile pe care le aplici acolo. Pur si simplu exista o intrerupere care ulterior duce la alte necazuri.

E foarte OK de facut ceea ce ai facut pentru ca poate ajuta putin, dar sub nici o forma nu se comporta ca si cum nu ar exista.
C&R ... un alt mod de a savura un peste ...
Anem Lures
Avatar utilizator
anem
veteran
 
Mesaje: 3005
Images: 112
Membru din: 30 Mar 2006, 11:54
Localitate: carpi

Mesajde tdum » 17 Oct 2017, 12:35

anem scrie:Tdum … atentie mare cu pulberea aia ca face rau ca naiba. Folositi obligatoriu masca.

Multumesc de sfat, valabil! Pentru mine a venit insa cu vreo 20 de ani intarziere si ca atare, ma resimt... in fine.
anem scrie:nu stiu cat de eficienta poate fi reparatia descrisa mai sus pentru blank-uri.

tdum scrie:Ofer astazi un pont acelora care se confrunta cu mici ciobituri sau zgarieruri ale betelor de pescuit din carbon (fibra de grafit) si ar dori sa le retuseze

Eu m-am referit la mici retusuri. Daca este afectat blancul in profunzime, este altceva... si abordarea este clar, diferita. O reparatie este cu totul altceva. Cele doua poze de mai sus erau relevante doar ca aspect... culoare... textura... asa, ca idee despre cum arata. Batul acela a fost rupt complet si l-am abordat ca pe o reparatie de fapt. Am si poze:
inainte....
Imagine

si dupa...
Imagine

Va multumesc. Rew.
Avatar utilizator
tdum
veteran
 
Mesaje: 522
Images: 0
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Resita

Mesajde tdum » 18 Oct 2017, 14:21

Poate este un lucru cunoscut, poate nu, am sa va prezint o situatie de reparatie a unei probleme cu care se confrunta multi dintre noi. Un inel deteriorat (pastila lipsa) de la batul de pescuit. Se poate remedia rapid folosind scule simple, in circa 15 minute, fara a strica matisajul. Iata mai jos problema:
Imagine

Se identifica un inel donator de pastila compatibil ca dimensiune cu cel deteriorat. Proba:
Imagine

Se pileste cu o pila triunghiulara rama si se extrage pastila:
Imagine

Se curata interiorul ramei de inel de pe bat, folosind o pila rotunda, cu grija sa nu se atinga fibra batului:
Imagine

Si se curata de adeziv daca este cazul exteriorul pastilei, folosind o piatra abraziva sau smirghel:
Imagine

Se preseaza in rama noua pastila si se lipeste folosind o cantitate infima de superglue, care se conduce cu un ac pe toata circumferinta pastilei. Operatiunea se executa pe ambele fete:
Imagine

Gata :
Imagine

Voi mai pune la momentul oportun o postare si cu repararea unui inel cu pastila de dimensiuni mari. Se vede mai bine despre ce este vorba. La cele mari, de obicei este si rama stramba si trebuie ,,formatata" Vedem atunci...
Sa fie de folos.

Rew.
Avatar utilizator
tdum
veteran
 
Mesaje: 522
Images: 0
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Resita

Mesajde tdum » 23 Oct 2017, 10:06

Ceea ce urmeaza, poate fi considerat un pont util acelora care utilizeaza bete de pescuit din doua bucati. Poate unii dintre dumneavoastra au avut neplacuta surpriza sa rupa varful batului de pescuit la o simpla lansare sau la o intepare obisnuita, fara a putea oferi o explicatie/motivare pentru incidentul respectiv. De multe ori, acesta are legatura cu transportul, mai ales daca ruptura se produce intr-o zona care vine in contact cu inelul mare de pe tronsonul de la baza in timpul transportului, datorita alaturarii, asa cum se vede in poza de mai jos, chiar daca este in husa cu canale individuale, asa cum a fost si cazul batului din fotografie.
Imagine

Deci, pontul se adreseaza celor care inca nu au patit-o si indicatia de transport si alaturare a celor doua segmante, (adica invers) este asa cum se vede in poza de mai jos.
Imagine
Astfel, se va alatura inelului mare (de plecare) o sectiune mult mai mare si mai rezistenta, care nu se va marca si nu va deveni zona sensibila precum varful subtire. Am recomandat tuturor celor carora le-am vandut bete (pe cand aveam magazin pentru pescari) aceasta modalitate de alaturare a celor doua segmente si sfatul a fost de bun augur. De aceea m-am gandit sa vi-l recomand si celor care inca nu procedeaza asa.

Rew.
Avatar utilizator
tdum
veteran
 
Mesaje: 522
Images: 0
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Resita

Mesajde tdum » 24 Oct 2017, 09:20

Domnilor, va prezint una din modalitatile cele mai simple de rezolvare a unui defect ce apare destul de des. Defectarea mandrinei de pe bat, mai precis, piulita de strangere. Aceasta poate fie sa se fisureze, fie sa sara peste filetul mandrinei, fiind uzata sau avand cote improprii. Pentru prima situatie si tipul constructiv de mai jos, repararea poate lua cca 30 de minute, iar ca scule este necesar doar un cutit. Problema:
Imagine

Folosind cutitul, se executa prin cipolire/razuire un spatiu delimitat de doua margini opritoare, cam asa:
Imagine

Se lipeste fisura cu maxima atentie si o cantitate infima de superglue si se strange cu un elastic:
Imagine

Dupa uscare, se indeparteaza elasticul si se razuieste surplusul de adeziv. Se ,,instaleaza un corset" mai apoi sub forma unui matisaj foarte bine strans, in spatiul creat anterior pentru acesta, asa cum se vede mai jos:
Imagine

Urmeaza impregnarea matisajului cu superglue, rigidizand astfel noua structura:
Imagine

Se finiseaza totul prin lacuire. Asta-i tot.
Imagine

Am reparat multe mandrine dupa aceasta metoda si n-a cedat niciuna, de aceea am si hotarat sa va recomand aceasta abordare a reparatiei. Dupa cum se vede, sunt necesare ca materiale doar superglue, ata si optional lac. Cred ca este la indemana oricui sa rezolve astfel prin forte proprii problema si sa evite inlocuirea intregii mandrine, ceea ce ar fi o mare bataie de cap...

Pentru cea de-a doua situatie, pe care am amintit-o la inceputul acestei postari, in care piulita sare peste filetul mandrinei, se procedeaza mai intai la sectionarea cu grija a piulitei folosind o lama de bomfaier. Inlaturam astfel o portiune din circumferinta piulitei egala cu grosimea lamei. Se aplica apoi exact aceeasi metodologie de reparatie descrisa mai sus si va fi totul ok la final.

Sper sa fie de folos. As dori sa va intreb daca considerati util sa mai dezvolt acest topic, intrucat alti colegi de forum (baieti priceputi) nu au postat aici alaturi de mine, despre probleme/solutii/rezolvari si nu tin neaparat sa o fac de unul singur si sa acaparez un spatiu poate nemeritat de mare...

Rew.
Avatar utilizator
tdum
veteran
 
Mesaje: 522
Images: 0
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Resita

Mesajde pavalascdan » 24 Oct 2017, 09:49

Dezvoltare acestui topic consider ca este de mare interes , multumesc pentru aceste solutii foarte utile :respekt:
pavalascdan
junior member
 
Mesaje: 63
Membru din: 22 Noi 2015, 20:12
Localitate: Galati

Mesajde jackspinner » 24 Oct 2017, 16:40

A incercat cineva sa curete rulmentul antirevers cu spray de curățat frane ?
jackspinner
veteran
 
Mesaje: 665
Images: 3
Membru din: 03 Mai 2010, 20:18

Mesajde tdum » 25 Oct 2017, 08:55

O.K. Mergem mai departe.
Shimano Twin Power 2500 FA. Problema; frana de rotor defecta (rotor drag failure). Cauza; doua probleme cronice si comune mai multor generatii de Shimano ,,si-au dat mana" si in aceasta mulineta. O fanta ce deschide comunicarea carterului cu zona de sub rotor + unsoarea ce s-a insinuat prin acea fanta si a deteriorat inelul din cauciuc cu rol de frictiune in franarea rotorului cu pickupul deschis.
Imagine

Se taie oblic o bucata (5mm) din colierul de cauciuc:
Imagine

Se lipeste pe taietura:
Imagine

Se dau cateva spire de matisaj peste zona lipita si se da un strat de superglue peste:
Imagine

Se monteaza la loc cu zona reparata in dreptul rampei de declansare a pickupului:
Imagine

Problema rezolvata! O abordare similara si mai multe discutii si informatii legate de acest subiect, se gasesc in topicul ,,Atentie posesori de Shimano Symetre FJ"

Sa fie de folos! Rew.
Avatar utilizator
tdum
veteran
 
Mesaje: 522
Images: 0
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Resita

Mesajde anem » 25 Oct 2017, 09:56

tdum scrie:[.....]

As dori sa va intreb daca considerati util sa mai dezvolt acest topic, intrucat alti colegi de forum (baieti priceputi) nu au postat aici alaturi de mine, despre probleme/solutii/rezolvari si nu tin neaparat sa o fac de unul singur si sa acaparez un spatiu poate nemeritat de mare...

Rew.


daca nimeni nu intervine inseamna ca nu au nimic de comentat sau de completat. repartiile pe care le prezinti pe aici cu siguranta vor fi de ajutor la nevoie ... :respekt:
C&R ... un alt mod de a savura un peste ...
Anem Lures
Avatar utilizator
anem
veteran
 
Mesaje: 3005
Images: 112
Membru din: 30 Mar 2006, 11:54
Localitate: carpi

Mesajde tdum » 26 Oct 2017, 11:03

Atunci cand am discutat despre modalitatile de reparare a inelelor de pe bete fara a umbla la matisaje si fara a lasa urme, am promis ca atunci cand voi avea ocazia, voi posta si poze cu inele de dimensiuni mai mari, pt. a se vedea mai bine despre ce este vorba. Cum ocazia nu s-a lasat asteptata prea mult, iata fotografiile.

Inelele lovite, deformate si cu pastilele sparte:
Imagine

Se reda forma folosind un cleste departator:
Imagine

Si unul normal, care strange:
Imagine

Se extrag pastilele din inelele donatoare:
Imagine

Se monteaza pastilele si se lipesc in ramele remodelate la forma initiala, si se lipesc cu superglue:
Imagine

Descrierea mai amanuntita a procedurilor de reparatie este la fel ca cea din postarea anterioara pe aceasta tema si nu o mai reiau. Asta-i tot.

Rew.
Avatar utilizator
tdum
veteran
 
Mesaje: 522
Images: 0
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Resita


AnteriorUrmătorul

Înapoi la Echipamente si accesorii

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori