Rubrica reparatii echipamente pescuit

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 18 Ian 2018, 15:18

Va multumesc domnilor, m-am lamurit in privinta pickupului. E clar, asa e facut starmb, din fabrica. Ok.

Sa vedem si cu mulineta Stradic in cauza., de unde proveneau zgomotele. Ma asteptam sa fie lipsa totala de gresanti dar, asa cum se vede in poza de mai jos, acest Shimano avea ceva unsoare in ea fata de altele, mai putin pe rotile dintate din plastic:
Imagine

Ca sa pot sa imi dau seama de unde vin zgomotele, am hotarat sa separ sistemele, asa ca am lasat axele deoparte si am instalat pentru probe doar drive gear-ul, rotorul si capacul carterului. Axele au ramas pe masa, la fel si cursorul wormshaftului. Ma asteptam sa mai fie prezent fasaitul de la rulmentul de antiretur, dar nu! Nu se mai auzea mare lucru. Doar mergea foarte putin infranat (vedem mai tarziu de ce). Deci, rulmentii cu bile de pe rotor si cel de antiretur, ok, fara zgomot, la fel si cei doi de pe pinionul conducator.
Imagine

A devenit astfel foarte clar ca deplasarea cursorului prin canalele wormshaftului si miscarea legata de cele doua axe, erau susceptibile de zgomot. Au necesitat asadar ungere. Deasemenea necesitau ungere pinioanele din plastic, care pe sectiunea cu dinti drepti, cand era activat wormshaftul, aveau un usor marait. Le-am uns si pe acestea. Am strans apoi in cruce suruburile: Dreapta-sus, stanga-jos, dreapta-jos, stanga-sus, folosind scule potrivite:
Imagine

Apreciez noul sistem de infranare pentru rotor drag, din cauciuc. Cel din plastic de la modelele mai vechi se rupea frecvent. Acesta e:
Imagine

Iata si piesa care nu era unsa si producea infranare fiind in contact cu garnitura de etansare din cauciuc. Am uns-o usor inainte de introducerea pe ax. Aceasta piesa este suportul pe care se aseaza rotorul:
Imagine

A urmat proba finala si a fost totul in regula, fara zgomote.
Imagine

Avatar utilizator
stefanflorin
veteran
veteran
Mesaje: 2431
Membru din: 23 Mar 2010, 10:43
Localitate: Bucuresti/Craiova

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de stefanflorin » 20 Ian 2018, 00:50

Meserie te halesc :)
Inca o data bravo domnule, de mare ajutor pt. noi toti aceste informatii!!
Urasc atarnatorii!

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 20 Ian 2018, 14:28

Va multumesc. Daca macar doi-trei baieti si-au reparat sculele pe baza informatiilor din acest topic, atunci stradania mea de a posta aici, este rasplatita, topicul isi atinge scopul iar forumul in general si socializarea noastra in special a produs efecte benefice, poate chiar a salvat banii acelora care s-au implicat personal in rezolvarea problemelor cu care s-au confruntat.

Mai adaug cateva aprecieri daca nu este cu suparare, despre Stradicul din ultima postare:

- Este de apreciat pickupul acestei generatii de Shimano, care asa stramb cum este, are si o parte foarte buna si anume zona portgaletului, care este complet reconfigurata si nu mai creeaza acele agatari ale firului ca la vechile Stradicuri. Se poate vedea in pagina a 14-a situatia suparatoare din trecut.

- O alta abordare tehnica fericita, sunt acele garnituri din cauciuc folosite la etansare. Am semnalat in trecut in mai multe randuri, la mai multe tipuri de Shimano, ca aveau probleme cu etansarea si patrundeau in interior particule abrazive, sau se scurgea uleiul din carter si contamina zone in care producea probleme. Cel mai des scotea din functiune ,,rotor drag"-ul. Acel semiinel din cauciuc, (se vede si in poze) care se intalnea la Stella, este prezent acum si in aceasta mulineta si rezolva problema etansarii alaturi de celelalte simeringuri.

- Au rezolvat si marea problema pe care o aveau cu precizia prelucarii locasului din carcasa pentru bara stabilizatoare. Va amintiti poate cum am introdus varnisuri in vechile shimano ca sa elimin jocurile barelor stabilizatoare. Sunt poze cu acea problema chiar pe acest topic. Acum au pus ei (cei de la Shimano) un simering in acel punct si e foarte bine ca au facut asta, ca dovcada ca era nevoie.

- Despre materialul din care este facuta coroana ,,rotor dragului" am pomenit deja, e ok, nu se vor mai rupe dintii aceia, fiind acum din cauciuc, nu din plastic rigid si casant ca in trecut. Sper ca toate componentele din cauciuc sa reziste mai bine decat in trecut cand se umflau si se deteriorau de la unsoare, incepand cu knobul manivelei si terminand cu simeringul de cauciuc de la unele modele cu franarea rotorului pe inel si nu pe coroana.

- Imi pare rau ca nu au instalat o a doua bara stabilizatoare, ca sa fie protejate anumite componente mai importante cum ar fi interiorul ,,melcului" din bronz si axul tamburului care culiseaza prin acest ,,melc".

- Corpul mulinetei, (carterul) care contine angrenajele este tot din plastic (ca si rotorul si bratul pickupului) si la acest model. Doar capacul care il acopera este monobloc cu piciorul si talpa mulinetei si este din metal. Nu consider un neajuns acest lucru, doar il consemnez si mulineta, in aceasta configuratie, nu va putea fi niciodata comparata cu una full metal, ci doar cu una hibrid ca si ea.

- Deasemenea consider un minus lipsa optiunii de decuplare a antireversului. Multi pescari reclama acest lucru. Sunt unii care de obicei nici nu folosesc antireturul. Ei au problema cea mai mare. Majoritatea ungurilor de pe canalul tv. F&H (de exemplu). Proprietarul mulinetei de mai sus e resitean si mi-e si amic, asa ca voi afla cum s-a acomodat cu aceasta lipsa de care a aflat doar cand a primit aceasta mulineta pe care a comandat-o pe net. Poate va trece peste acest neajuns, acum ca nu mai are alte probleme si mulineta se invarte frumos si este si silentioasa.

- Raportul de recuperare este sub 5:1 la acest Stradic, ceea ce este foarte bine. In linii mari, o mulineta ok.

Cam atat. E vreme urata, asa ca am preferat sa nu ies azi la peste si v-am scris cateva randuri...

Rew.

Avatar utilizator
stefanflorin
veteran
veteran
Mesaje: 2431
Membru din: 23 Mar 2010, 10:43
Localitate: Bucuresti/Craiova

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de stefanflorin » 21 Ian 2018, 11:33

Eu personal, am rezolvat problema care o aveam la o Cabelas Tournament de 2000 la bratul pickupului din cauza uzurii si ovalizarii. Am aplicat bucsa din tronson de carbon exact ca in exemplul dumneavoastra si e brici. La fel si la Ultgra de 1000 pe care o aveam, am uns acel suport al rotorului si se vede clar diferenta in rulare la rece.
PS: ce model de stradic e mai exact? ca ati zis ca e cu raport mic. Vreun PG la FK?
Urasc atarnatorii!

Neamtul
veteran
veteran
Mesaje: 712
Membru din: 31 Mar 2009, 22:33
Localitate: Timis

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de Neamtul » 21 Ian 2018, 12:40

Nu e PG, e un FK cu raport de recuperare clasic.
Stradik FK se fabrica pentru multe piete si cu raport de 4,8:1 doar ca la noi nu se aduce. Se gaseste de cumparat fara probleme daca sapi pe net.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 21 Ian 2018, 14:12

stefanflorin scrie:Eu personal, am rezolvat problema care o aveam la o Cabelas Tournament de 2000 la bratul pickupului din cauza uzurii si ovalizarii. Am aplicat bucsa din tronson de carbon exact ca in exemplul dumneavoastra si e brici. La fel si la Ultgra de 1000 pe care o aveam, am uns acel suport al rotorului si se vede clar diferenta in rulare la rece.
PS: ce model de stradic e mai exact? ca ati zis ca e cu raport mic. Vreun PG la FK?
Nu stiu sa va spun mai multe despre mulineta, decat ca este un Stradic de 4000 cu 4,8:1. Se vede in poza ca scrie pe talpa ei si un ,,K"

Felicitari pentru reusitele dumneavoastra in ceea ce priveste reparatiile.

Rew.

Avatar utilizator
stefanflorin
veteran
veteran
Mesaje: 2431
Membru din: 23 Mar 2010, 10:43
Localitate: Bucuresti/Craiova

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de stefanflorin » 21 Ian 2018, 17:26

nu stiam ca exista model cu raport mic din seria asta...de altfel nici pe net n-am gasit
Urasc atarnatorii!

zander22
senior
senior
Mesaje: 429
Membru din: 23 Apr 2012, 19:00

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de zander22 » 21 Ian 2018, 17:48

Modelul asta de 4000 cu 4:8:1 recuperare e scos de piata din 2015.
Uite aici un link: https://japanlureshop.com/shimano-15-st ... 14262.html
Eu am modelul de 3000 cu 5:0:1 recuperare si e OK, nu am ce sa-i reprosez.

Avatar utilizator
stefanflorin
veteran
veteran
Mesaje: 2431
Membru din: 23 Mar 2010, 10:43
Localitate: Bucuresti/Craiova

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de stefanflorin » 21 Ian 2018, 20:46

Fain, pacat ca nu s-au adus si la noi, erau mai potrivite pt. apele noastre decat astea HG si XG...
Urasc atarnatorii!

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 22 Ian 2018, 16:31

Acestea doua, sunt mulinetele unui prieten si ele sunt cu intretinerea la zi. Totusi, una se invarte mai greu dacat cealalta:
Imagine

In situatii similare, cand o mulineta nu se invarte multumitor, una din verificari trebuie facuta la rulmentii cu bile de pe rotor. L-am gasit pe cel mic dintre cei doi rulmenti cu bile, cu un rulaj neconform, usor infranat. Am banuit ca s-a ingrosat vaselina in el, asa ca i-am facut o baie in ulei fierbinte si si-a revenit.
Imagine

Am mai depistat o mica problema care poate influenta rulajul la aceste tipuri constructive de mulinete. E vorba de un element elastic, o saiba ondulata din otel. Aceasta saiba, are rol de a impinge rulmentul cel mic in scaun. Daca este insa indoita (ondulata) prea tare, atunci ea pune presiune prea mare pe acel rulment si poate influenta negativ rulajul. Asa era si in cazul acestei mulinete. Am aplatizat putin saiba respectiva si am montat-o cu cocoasele catre rulment si cu marginile spre angrenaj, exact invers fata de pozitia pe care o are in poza de mai jos:
Imagine

In alte mulinete, am gasit montata o saiba dreapta in acel loc, nu una ondulata si cred ca este mai bine ca sa fie utilizata o saiba dreapta, insa e mai dificil de depistat grosimea optima a acesteia, astfel incat sa nu existe nici joc, dar nici sa nu preseze prea tare rulmentul, de aceea se folosesc saibele elastice.

Am remontat mulineta si acum se invarte la fel de usor ca si cealalta.

Rew.

Scrie răspuns