Rubrica reparatii echipamente pescuit

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
ionut_tr
veteran
veteran
Mesaje: 1176
Membru din: 21 Noi 2010, 15:53

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de ionut_tr » 17 Noi 2017, 11:23

felicitari pt priceperea data de Dumnezeu si pt ajutorul oferit tuturor.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 17 Noi 2017, 23:11

Va multumesc pentru aprecierile pozitive domnilor si tin sa va felicit la randul meu pe aceia dintre dumneavoastra care au avut determinarea sa isi rezolve singuri problemele tehnice cu care s-au confruntat. Daca putinele informatii prezente pe acest topic au constituit un suport tehnic suplimentar in repararea echipamentelor de pescuit, atunci, acest lucru ma bucura, topicul isi dovedeste utilitatea si este un castig pentru binele colectiv.

Am rezerve insa asupra dimensionarii acestui topic. Probleme/provocari noi apar permanent. Si asta de zeci de ani. N-o sa pot spune niciodata ca le-am vazut pe toate. Inca vad noi si noi situatii cu care ma confrunt si la care caut solutii. Eu unul, pot continua cat ma tine sanatatea. N-as vrea insa ca topicul acesta sa devina cu timpul, unul plictisitor si sa ocupe un spatiu poate nejustificat de mare. Asa ca mai bine va intreb: E suficient, sau mergem mai departe?

Rew.

cristi.v
senior
senior
Mesaje: 354
Membru din: 17 Ian 2007, 23:15
Localitate: Ploiesti

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de cristi.v » 18 Noi 2017, 08:31

mergem. este singurul topic de acest gen si ar fi mare pacat sa se piarda.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 19 Noi 2017, 10:23

Bine. Maine voi incerca sa reduc fasaitul unei mulinete (scumpe) emblematice, cu 14 rulmenti, wormshaft, full metal (corp, rotor, brat pickup, etc), doua sprijine antitorsiune (pe frecare ambele) si situate la 90 de grade fata de axul tamburului, o mulineta care a avut parte de apa sarata si cel putin o tentativa (nefericita) de intretinere, care a lasat ceva urme, dar nu din cele utile. E mulineta unui bun colaborator si voi insista s-o rezolv cumva, sa-i elimin, sau macar sa-i reduc acel fasait.

Cu aceasta ocazie, am sa va prezint si modalitatea pe care o folosesc eu de a fixa/marca repere pe anumite componente, lucru care ma ajuta sa le reasamblez exact in aceeasi pozitie. Adica rotorul sa fie remontat in aceeasi pozitie fata de piesa care il antreneaza, astfel incat piulita de fixare a acestuia si surubul de siguranta al piulitei sa vina in aceeasi pozitie si deasemenea dintii angrenajului sa se pozitioneze la fel la reasamblare (,,dinte pe dinte"). Am grija intotdeauna si la suruburi, sa le pun in tavi diferite (pe subansamble) si in asa fel incat sa nu le incurc intre ele nici macar pe cele identice. Daca s-a umblat deja in mulineta, atunci toate aceste precautiuni pot fi inutile.

Voi prezenta si modalitatea de a gasi piesele vinovate de acel fasait. Sunt multe mulinete (chiar cele scumpe) care fasaie si informatia ar putea fi utila in incercarea de a identifica sursa zgomotului si de a-l diminua. Vedem impreuna maine despre ce este vorba.

Rew.

adyopo
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 171
Membru din: 02 Noi 2009, 17:53
Localitate: Slatina
Contact:

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de adyopo » 19 Noi 2017, 15:20

Salut,

Am si eu o problema cu o mulineta ecusima careia i-am facut curatenie prin angrenaje. Am asamblat-o corect, n-are nici un joc, am gresat toate mecanismele, si cand am ajuns la mecanismul pick-up, m-am lovit de o problema. Am doua parghii si un arc cu un capat de plastic. Problema e ca nu stiu cum ar trebui sa vina la loc, in asa fel incat mecanismul sa stea pre-tensionat, banuiesc ca e din parghia mica, care trebuie sa se aseze cu un capat cumva pe piesa din pastic a arcului si cu celalalt capat pe locasul din bratul galetului. Problema este ca in orice pozitie as incerca, ba nu se invarte, ba nu sta pretensionat.

Am atasat si doua poze in speranta ca poate cineva sa ma ajute. Mai am doua rasnite (acelasi model), dar mi-e frica sa le desfac mecanismul ca sa nu raman cu piese in plus.

Imagine

Imagine
Hug me, I'm mentally unstable!
Imagine
Imagine

adyopo
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 171
Membru din: 02 Noi 2009, 17:53
Localitate: Slatina
Contact:

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de adyopo » 19 Noi 2017, 15:26

Si pozele
Imagine

Imagine
Hug me, I'm mentally unstable!
Imagine
Imagine

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 19 Noi 2017, 19:45

@ adyopo

Va salut. Am inteles ce problema aveti. In prima poza este parghia cea mica care conecteaza ,,miezul" de plastic cu capat oarecum patrat si decupat, cu bratul pickupului. Parghia cea mare se vede ca este la locul ei si trebuie doar sa ramana deplasata in sus (spre capatul aripii de rotor) asa cum este de fapt in poza si sa aveti grija sa ramana in pozitia aceea cat timp remontati bratul pickupului. Puneti vaselina vascoasa pe ea ca sa stea unde o pozitionati.

Ca sa remontati mai usor bratul pickupului, va propun sa-l demomtati de pe pickup prin desfacerea surubului (de la galet), ca sa aveti un grad mai mare de libertate in pozitionarea corecta la momentul remontarii.

Pozitionati apoi miezul de plastic cu decupajul spre exterior, ca orificiul sau sa fie paralel cu orificiul articulatiei. In poza a 2-a este rasucit spre dreapta cu 45 de grade si nu este corecta acea pozitie.

Introduceti un capat al parghiei mici in orificiul din bratul de pickup uns cu vaselina vascoasa in prealabil.

Puneti tot vaselina vascoasa pe capul miezului de plastic si introduceti in orificiu celelalt capat al parghiei mici.

Aliniati parghia mica cu miezul de plastic si impingeti arcul prin intermediul parghiei mici si a bratului de pickup cam 5 mm.

Pozitionati din mana bratul pickupului intr-o pozitie ca si cum pickupul ar fi aproape pe jumatate deschis si ABIA ACUM introduceti bratul de pickup pe butucul articulatiei, ca parghia cea mare sa nimereasca cu capatul liber exact in canalul curbat in care trebuie sa evolueze.

Puneti surubul articulatiei si remontati pickupul. Asta-i tot.

Nu stiu daca m-am exprimat suficient de clar, dar sper ca m-ati inteles si ca veti reusi. Spor la treaba.

Rew.

adyopo
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 171
Membru din: 02 Noi 2009, 17:53
Localitate: Slatina
Contact:

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de adyopo » 20 Noi 2017, 09:43

Dupa 8-9 incercari, plus un filmulet de pe youtube cu un revo care are cam acelasi mecanism la pickup, am reusit.

Multumesc pentru informatii. :beer: :respekt:
Hug me, I'm mentally unstable!
Imagine
Imagine

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 20 Noi 2017, 09:52

Felicitari! Data urmatoare va fi mai usor.
Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 20 Noi 2017, 14:51

Mulineta Daiwa Tournament Z 2500 SC. O mulineta cu masa de 250 grame, cu wormshaft, un raport de recuperare sub 5:1, full metal, care in ciuda celor 14 rulmenti, are un fasait deranjant. Prezinta urme de utilizare in apa sarata. Mi-am propus in primul rand sa o verific s-o curat si apoi s-o reasamblez sa vad daca mai fasaie si daca da, atunci am s-o desfac din nou, pas cu pas pentru a identifica cauza.

Am observat o distanta nespecifica si un joc al knobului:
Imagine

Am mutat o saiba si am mai introdus una. O ciudatenie - cei doi rulmenti, pusi unul peste celalalt. In total trei rulmenti in knob. Se vede si scula ajutatoare cu care putem scoate usor dopul knobului:
Imagine

S-a corectat mica problema. Se vede in poza de mai jos alta ciudatenie. Inca doi rulmenti pusi unul peste celalalt pe ax, ca suport pentru tambur:
Imagine

Am scos piulita rotorului si am facut un marcaj pe pinionul de bronz, pe partea cu bratul pickupului, ca sa pot remonta rotorul in aceeasi pozitie si sa mi se potriveasca piulita si blocajul acesteia tot acolo:
Imagine

Am facut un mic reper si pe pinionul conducator, paralel cu axul tamburului si cu celalalt reper pt. a putea reaseza pinioanele in aceeasi pozitie.
Imagine

Am curatat interiorul si am cantarit doar de curiozitate cateva componente. Pinionul conducator, cel negru, (3) are doar 6 grame, iar axul wormshaft cu pinionul de antrenare (2) al acestuia are sub 2 grame. La aceasta mulineta rulmentul de jos de la rotor (1), are o fata sigilata si nu permite vaselinei din carter sa contamineze si sa scoata din uz antireturul.
Imagine

Am reasamblat mulineta si am trecut la teste. Fasaitul era prezent si nu avea legatura cu mizeria si cu agentul de gresare. Vom vedea in continuare pasii pe care i-am facut ca sa depistez cauzele exacte ale zgomotului.
Imagine

Am demontat din nou rotorul, am scos capacul carterului si am remontat rotorul. La rotire, fasaia in continuare, deci nu era de la rulmentul si patina de pe capac.
Imagine

Am scos pinionul conducator, moment in care fasaitul s-a diminuat putin, deci am verificat rulmentul din carcasa de pe butucul pinionului. Avea un fasait, asa ca l-am inversat cu unul din cei doi rulmenti de sub tambur si fasaitul s-a mai diminuat, dar n-a disparut, deci mai era ceva:
Imagine

Am scos apoi racordul de oscilatie/antitorsiune, impreuna cu cursorul, pentru a decupla wormshaftul de axul tamburului si fasaitul era tot acolo. Ca fapt divers, si la axul wormshaft, la capatul de jos sunt doi rulmenti unul langa altul, iar la capatul de sus, unul.
Imagine

Am scos si axul wormshaft si fasaitul era inca prezent:
Imagine

Am dat afara si axul tamburului apoi si am invartit doar rotorul. Acolo era fasaitul, devenise foarte clar, la unul sau ambii rulmenti cu bile, intrucat am decuplat rulmentul cu role si tot fasaia. In poza de mai jos este rulmentul responsabil de zgomot. E cel de la exterior, care avusese contact cu apa sarata. Rulmentul repectiv avea si ceva pete de rugina si purta si un semn al celui care mai deschisese anterior mulineta si atinsese o fata a rulmentului cu o scula...
Imagine

Spre deosebire de alte tipuri de Daiwa Tournament, aceasta mulineta nu are rulment cu sigurante si nu poate fi decapsulat. Asa ca pentru a-l unge totusi, am pus vaselina pe exteriorul sau si l-am incalzit cu o torta pana ce vaselina s-a topit si s-a absorbit inauntru pe langa camasa interioara. Acesta este un rulment specializat, prevazut cu un guler de blocare pe camasa exterioara si nu poate fi inlocuit cu un rulment normal. Dupa ,,tratament" a devenit aproape silentios.
Imagine

Am remontat mulineta si am fost multumit de rezultat, cu exceptia rulmentului de la galet, care si el avusese de suferit de la apa sarata si a ramas cu un fasait pe care nu l-am putut scoate.

Deci, am discutat in aceasta postare si despre reperele de pe angrenaje si despre o modalitate de depistare exacta a unui zgomot, procedura ce poate fi aplicata si altor tipuri de mulinete. Sper sa va fie de folos la momentul oportun.

Rew.

Scrie răspuns