Daiwa cu rulmenti necapsulati pe rotor! Efecte.

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Daiwa cu rulmenti necapsulati pe rotor! Efecte.

Mesaj de tdum » 23 Iun 2017, 16:51

Va salut. Am o nedumerire legata de utilizarea rulmentilor cu bile la vedere (necapsulati) in puncte cheie pe unele mulinete la Daiwa. Este cel putin bizar ca intr-o mulineta, toti rulmentii sa fie capsulati in afara de unul singur. Am intalnit acest lucru la mai multe modele: Daiwa Caprticorn A, Daiwa Laguna XT, Team Daiwa Fuego (din poza) si daca imi amintesc bine, si la Team Daiwa Advantage (modelul initial din 2004)

Imagine

Este vorba de unul din cei doi rulmenti cu bile distribuiti pe angrenajul rotorului (pe angrenajul din bronz) si anume rulmentul cu cota mai mica (13 X 7 X 3,5 mm) aflat chiar in vecinatatea angrenajului. Faptul ca nu este capsulat, permite foarte usor vaselinei sa treaca din carter (zona angrenajelor) printre bile si colivie si sa ajunga sub rotor, unde contamineaza si scoate din uz rulmentul de antiretur.


Imagine

Este vorba de rulmentul indicat cu sageata si cifra 2 in poza. Acesta poate fi inlocuit cu un rulment capsulat (ca cel din penseta) si astfel rulmentul de antiretur va fi protejat fata de unsoarea din angrenaje. Intrebarea mea este: De ce au facut constructorii aceasta alegere vadit daunatoare? Adica de ce chiar acel rulment este cu bile la vedere daca produce astfel de efecte?

Am inlocuit de cate ori am avut cu ce, acest rulment problema, am curatat antireturul, in cazul de fata am facut preventiv si corectia TD-um asupra piesei indicata de sageata 1 si problema este rezolvata definitiv. Va multumesc daca stiti sa-mi spuneti de ce au avut aceasta abordare inginerii de la Daiwa.

Rew.

Avatar utilizator
George1985
veteran
veteran
Mesaje: 2454
Membru din: 21 Apr 2012, 08:26
Localitate: Medgidia
Contact:

Re: Daiwa cu rulmenti necapsulati pe rotor! Efecte.

Mesaj de George1985 » 23 Iun 2017, 20:08

Misterul vejnicului antiretur defect...Rezolvat!

Respect dumnule!

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Daiwa cu rulmenti necapsulati pe rotor! Efecte.

Mesaj de tdum » 23 Iun 2017, 21:25

Da domnule George, in cazul acestor cateva tipuri de Daiwe pe care le-am enumerat, inlocuirea acelui rulment cu unul capsulat care sa izoleze antireturul fata de vaselina din carter, concomitent cu degresarea rulmentului de antiretur, este o rezolvare. Ramane insa un semn de intrebare pentru mine, de ce au procedat astfel si tocmai acolo unde era nevoie mai mare de un rulment inchis, au montat unul deschis?!

Alte tipuri de Daiwe au rulment capsulat in acel punct, cum ar fi Morethan Branzino, InfinityQ, Certate, Bradia si mai nou venita Daiwa BG. Multe alte tipuri insa, chiar foarte scumpe, au o bucsa, nu un rulment in partea inferioara a angrenajului si se invart pe un singur rulment cu bile situat in partea de sus a angrenajului.

Am vazut in decursul anilor si vad si in continuare tot felul de bizarerii tehnice, carora de multe ori nu le putem gasi ratiunea, dar la firma asta, cu modelele pe care le-am amintit in prima postare, dupa ce ca au avut ani si ani la rand probleme cu antireturul, s-au mai faultat singuri (din nu stiu ce motiv) parca intentionat si au pus nenorocirea aceea de rulment acolo, ca sa livreze vaselina antireturului si sa-l scoata din uz, ca si cum nu s-ar fi prapadit oricum de la sine suficient de repede. Si TD Fuego n-a fost o mulineta ieftina...

Deci... sunt curios daca stie sau intuieste cineva ratiunea pentru care au fost construite asa, cu acel rulment cu bile la vedere, restul rulmentilor fiind capsulati. Si as vrea sa stiu acest lucru, ca nu cumva sa gresesc atunci cand inlocuiesc acel rulment pus de fabrica cu unul despre care cred eu ca este mai bun si in realitate sa nu fie asa. Mi-am spus ca nu strica sa intreb...

Va salut cu respect! Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Daiwa cu rulmenti necapsulati pe rotor! Efecte.

Mesaj de tdum » 24 Iun 2017, 08:12

Revin cu o erata. Am gresit la tastare cotele rulmentului respectiv in fraza:
tdum scrie:Este vorba de unul din cei doi rulmenti cu bile distribuiti pe angrenajul rotorului (pe angrenajul din bronz) si anume rulmentul cu cota mai mica (13 X 7 X 3,5 mm) aflat chiar in vecinatatea angrenajului.
Cotele corecte sunt 14 X 7 X 3.5 mm. Deci cota camasii exterioare este 14mm si nu 13mm. Scuze. Rew.

Avatar utilizator
semlecangheorghe
veteran
veteran
Mesaje: 9544
Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
Localitate: Arad

Re: Daiwa cu rulmenti necapsulati pe rotor! Efecte.

Mesaj de semlecangheorghe » 24 Iun 2017, 14:58

Ratiunea este ca nu a fost nici o ratiune..
Si-Gi Lures wobblers&more..

.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Daiwa cu rulmenti necapsulati pe rotor! Efecte.

Mesaj de tdum » 26 Iun 2017, 10:01

Da. Nici eu nu vad nici o ratiune solida pentru care Daiwa sa fi procedat asa in legatura cu acel rulment ce echipeaza unele din mulinetele lor. Singurul argument (firav dealtfel) care imi vine in minte in legatura cu distribuirea unui rulment necapsulat in acel punct, este acela de a creea o ,,cale de aer" pentru a evita pompajul fortat pe care il poate executa axul tamburului cand intra si iese din corpul mulinetei, daca acesta este inchis etans. Adica printre bilele si camasa acelui rulment si mai apoi prin rulmentul de antirevers si comanda acestuia, se creeaza o ,,cale de aer" intre interior si exterior si se evacueaza si se absoarbe aer ca sa nu se creeze presiune sau depresiune si astfel mulineta sa functioneze fara nici o opreliste. La modelele ulterioare cu rulment capsulat sau bucsa in acel punct, (Bradia, InfinityQ, Certate, TD Sol, Caldia X, Tierra, Exceler Plus, Legalis, etc) au lasat calea de aer necesara ca mulineta sa ,,respire" prin carcasa decupata in partea acoperita de masca din spate si in acea masca au lasat o fanta sau cateva orificii mici prin care sa circule aerul. Alta explicatie nu vad. Oricum, nu cred ca au procedat bine. Am inlocuit de mai multe ori acel rulment, cu unul capsulat, pe mai multe modele si nu am observat ,,efecte adverse"
Rew.

Avatar utilizator
Spring
veteran
veteran
Mesaje: 835
Membru din: 04 Aug 2011, 23:30

Re: Daiwa cu rulmenti necapsulati pe rotor! Efecte.

Mesaj de Spring » 26 Iun 2017, 11:02

E polititca producatorului de la acea perioada, poate aveau contracte in derulare cu furnizorul de rulmenti, sau paoate ii aveau pe stoc. Nu e usor cand ai o productie in masa sa schimbi asa ce vrei, esti constrans si de furnizori, stocuri, termene, etc.
there's more to fishing than catching a f.i.s.h.!

Scrie răspuns