Acumulator e-sential 80Ah
Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori
Acumulator e-sential 80Ah
Rog pe cei care il folosesc sa ma ajute cu pareri pro si contra ,vreau sa il folosesc la un motor de 30lbs
Re: Acumulator e-sential 80Ah
Am folosit o gramada de acumulatori, dar asta imi pare cel mai ok.diesel scrie:Rog pe cei care il folosesc sa ma ajute cu pareri pro si contra ,vreau sa il folosesc la un motor de 30lbs
Când crezi ca sti pescuit apare ceva si iti da peste cap toate teoriile...
WSB CLUB
WSB CLUB
Eu utilizez Exide gel G60 de vreo 3 ani si este la fel ca si in prima zi. Modelul E-sential nu l-am prea vazut si nici nu am gasit pe net prea multe informatii despre el . Dupa pret si dupa greutate (este mai usor decat exide la acelasi amperaj) nu cred ca este un acumulator cu gel , adica unul cu descarcare lenta si cu multe cicluri de descarcare-incarcare. Am solicitat si astept mai multe informatii de la energofish (se pare ca este inscriptionat - personalizat cu sigla lor)
- kingofbeasts
- veteran
- Mesaje: 2873
- Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
- Localitate: sibiu
- Contact:
un acumulator la care nu am date tehnice nu-mi sune absolut nimic si poate sa scrie pe el "barca" cu B mare si cu bold.
la un acumulator cu descarcare lenta te intereseaza tipul de constructie (AGM sau Gel ori alte tipuri ), capacitatea de stocare si limita minima recomandata pentru descarcare (in procente), curentul de incarcare si descarcare (nominal recomandat si cel maxim) variatia de temperatura la care rezista minima si maxima in grade celsius (mai ales in cazul expunerii directe la soare) si nu in ultimul rind tipul bornelor, greutatea , prezenta sau absenta manerului de transport etc.
autonomia se calculeaza in functie de factorii de mai sus daca sti consumul motorului / trepte de viteza.
la un acumulator cu descarcare lenta te intereseaza tipul de constructie (AGM sau Gel ori alte tipuri ), capacitatea de stocare si limita minima recomandata pentru descarcare (in procente), curentul de incarcare si descarcare (nominal recomandat si cel maxim) variatia de temperatura la care rezista minima si maxima in grade celsius (mai ales in cazul expunerii directe la soare) si nu in ultimul rind tipul bornelor, greutatea , prezenta sau absenta manerului de transport etc.
autonomia se calculeaza in functie de factorii de mai sus daca sti consumul motorului / trepte de viteza.
- kingofbeasts
- veteran
- Mesaje: 2873
- Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
- Localitate: sibiu
- Contact:
ca idee:
am un motor de 30 de lbs cu un consum maxim de 32A si un Acumulator de 80A. daca acumulatorul e pe gel pot sa-l descarc in conditii de siguranta pina la maxim 20% din capacitate (daca descarc mai mult ii scad durata de viata ). 20% din 80 A = 1/5 din 80 A= 80A/5 = 16A
daca 16A trebuie sa ramana in acumulator inseamna ca pot folosi doar 80A-16A=64A
in ipoteza in care motorul meu are consum maxim de 32A (consumul maxim se atinge in treapta de viteza cea mai mare ) inseamna ca pot folosi motorul cu acel acumulator 64/32=2 ore
daca motorul are 5 trepte de viteza avem un consum aproximativ (pentru ca nu stim exact modul de repartitie al treptelor ) de 32/5=6,4Ah . Asta inseamna ca avem o autonomie de 64/6,4=10 ore in treapta 1 de viteza.
toate astea sunt valabile la un acumulator fara uzura utilizat in conditii optime. daca intervine uzura sau utilizarea improprie (descarcari mari sau utilizarea la temperaturi excesiv de mari sau de mici ) la calculele de mai sus intervin si alti parametrii care vor afecta rezultatul.
pentru detalii a se vedea si :
http://www.rapitori.ro/forum/viewtopic. ... sc&start=0
precum si manualele de fizica
am un motor de 30 de lbs cu un consum maxim de 32A si un Acumulator de 80A. daca acumulatorul e pe gel pot sa-l descarc in conditii de siguranta pina la maxim 20% din capacitate (daca descarc mai mult ii scad durata de viata ). 20% din 80 A = 1/5 din 80 A= 80A/5 = 16A
daca 16A trebuie sa ramana in acumulator inseamna ca pot folosi doar 80A-16A=64A
in ipoteza in care motorul meu are consum maxim de 32A (consumul maxim se atinge in treapta de viteza cea mai mare ) inseamna ca pot folosi motorul cu acel acumulator 64/32=2 ore
daca motorul are 5 trepte de viteza avem un consum aproximativ (pentru ca nu stim exact modul de repartitie al treptelor ) de 32/5=6,4Ah . Asta inseamna ca avem o autonomie de 64/6,4=10 ore in treapta 1 de viteza.
toate astea sunt valabile la un acumulator fara uzura utilizat in conditii optime. daca intervine uzura sau utilizarea improprie (descarcari mari sau utilizarea la temperaturi excesiv de mari sau de mici ) la calculele de mai sus intervin si alti parametrii care vor afecta rezultatul.
pentru detalii a se vedea si :
http://www.rapitori.ro/forum/viewtopic. ... sc&start=0
precum si manualele de fizica
kingofbeasts
Calculele tale empirice sunt relativ bune. Insa exista f multi alti factori care influenteaza descarcarea. Unul destul de important pe care nu l-ai amintit aici este umiditatea aerului. Deasemenea in timp ce dai la spin alternezi mersul cu frecvente opriri si nu mai poti tine socoteala orelor de functionare efectiva. Deaceea eu am la mine un mic voltmetru electronic de buzunar cu care masor tensiunea la borne si pe care cu ajutorul diagramei din instructiunile acumulatorului, o traduc in capacitate de incarcare disponibila si am grija sa nu coboare sub pragul minim admis.
Calculele tale empirice sunt relativ bune. Insa exista f multi alti factori care influenteaza descarcarea. Unul destul de important pe care nu l-ai amintit aici este umiditatea aerului. Deasemenea in timp ce dai la spin alternezi mersul cu frecvente opriri si nu mai poti tine socoteala orelor de functionare efectiva. Deaceea eu am la mine un mic voltmetru electronic de buzunar cu care masor tensiunea la borne si pe care cu ajutorul diagramei din instructiunile acumulatorului, o traduc in capacitate de incarcare disponibila si am grija sa nu coboare sub pragul minim admis.