Acumulator e-sential 80Ah

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
diesel
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 227
Membru din: 18 Dec 2010, 17:09
Localitate: victoria brasov

Acumulator e-sential 80Ah

Mesaj de diesel » 14 Ian 2012, 10:43

Rog pe cei care il folosesc sa ma ajute cu pareri pro si contra ,vreau sa il folosesc la un motor de 30lbs

Avatar utilizator
MatrixVR5
veteran
veteran
Mesaje: 741
Membru din: 01 Noi 2004, 16:53
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de MatrixVR5 » 14 Ian 2012, 17:06

Eu am un motor electric barca Minn Kota Endura 30 si folosesc Acumulator Auto Varta de12V / 80 Ah si mai am inca unul tot Varta de 12V / 110 Ah.
Cel de 80 Ah are o autonomie de 4 - 6 ore , depinde cat de repede vrei sa mergi , distanta si ce barca ai .
:D
FISHING IS LIFE.
The rest just details!

Avatar utilizator
Adelin
Moderator
Moderator
Mesaje: 5271
Membru din: 14 Apr 2004, 22:53
Localitate: ARAD

Re: Acumulator e-sential 80Ah

Mesaj de Adelin » 14 Ian 2012, 17:13

diesel scrie:Rog pe cei care il folosesc sa ma ajute cu pareri pro si contra ,vreau sa il folosesc la un motor de 30lbs
Am folosit o gramada de acumulatori, dar asta imi pare cel mai ok.
Când crezi ca sti pescuit apare ceva si iti da peste cap toate teoriile...
WSB CLUB

diesel
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 227
Membru din: 18 Dec 2010, 17:09
Localitate: victoria brasov

Mesaj de diesel » 14 Ian 2012, 19:05

pina acuma am folosit si eu tot acumulator auto dar problema e ca daca se intimpla sa-l descarci de vreo citeva ori mai mult de 50% nu te mai tine prea mult dupa acea si am patit asta cu 2 bateri pina acum din aceasta cauza m-am hotarit sa-mi iau un acumulator conceput special pentru trafic greu

romica
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 247
Membru din: 24 Mar 2005, 10:47

Mesaj de romica » 15 Ian 2012, 19:51

eu am folosit un BSB de 80 amp si am fost multumit de el. in Romania e comercializat in reteaua Caranda

danone
veteran
veteran
Mesaje: 901
Membru din: 19 Mai 2006, 13:04
Localitate: Cluj si Belis

Mesaj de danone » 18 Ian 2012, 12:41

Eu utilizez Exide gel G60 de vreo 3 ani si este la fel ca si in prima zi. Modelul E-sential nu l-am prea vazut si nici nu am gasit pe net prea multe informatii despre el . Dupa pret si dupa greutate (este mai usor decat exide la acelasi amperaj) nu cred ca este un acumulator cu gel , adica unul cu descarcare lenta si cu multe cicluri de descarcare-incarcare. Am solicitat si astept mai multe informatii de la energofish (se pare ca este inscriptionat - personalizat cu sigla lor)

Avatar utilizator
kingofbeasts
veteran
veteran
Mesaje: 2873
Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
Localitate: sibiu
Contact:

Mesaj de kingofbeasts » 18 Ian 2012, 13:15

un acumulator la care nu am date tehnice nu-mi sune absolut nimic si poate sa scrie pe el "barca" cu B mare si cu bold.
la un acumulator cu descarcare lenta te intereseaza tipul de constructie (AGM sau Gel ori alte tipuri ), capacitatea de stocare si limita minima recomandata pentru descarcare (in procente), curentul de incarcare si descarcare (nominal recomandat si cel maxim) variatia de temperatura la care rezista minima si maxima in grade celsius (mai ales in cazul expunerii directe la soare) si nu in ultimul rind tipul bornelor, greutatea , prezenta sau absenta manerului de transport etc. :wink:
autonomia se calculeaza in functie de factorii de mai sus daca sti consumul motorului / trepte de viteza.

Avatar utilizator
kingofbeasts
veteran
veteran
Mesaje: 2873
Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
Localitate: sibiu
Contact:

Mesaj de kingofbeasts » 18 Ian 2012, 13:40

ca idee:
am un motor de 30 de lbs cu un consum maxim de 32A si un Acumulator de 80A. daca acumulatorul e pe gel pot sa-l descarc in conditii de siguranta pina la maxim 20% din capacitate (daca descarc mai mult ii scad durata de viata ). 20% din 80 A = 1/5 din 80 A= 80A/5 = 16A
daca 16A trebuie sa ramana in acumulator inseamna ca pot folosi doar 80A-16A=64A
in ipoteza in care motorul meu are consum maxim de 32A (consumul maxim se atinge in treapta de viteza cea mai mare ) inseamna ca pot folosi motorul cu acel acumulator 64/32=2 ore
daca motorul are 5 trepte de viteza avem un consum aproximativ (pentru ca nu stim exact modul de repartitie al treptelor ) de 32/5=6,4Ah . Asta inseamna ca avem o autonomie de 64/6,4=10 ore in treapta 1 de viteza.
toate astea sunt valabile la un acumulator fara uzura utilizat in conditii optime. daca intervine uzura sau utilizarea improprie (descarcari mari sau utilizarea la temperaturi excesiv de mari sau de mici ) la calculele de mai sus intervin si alti parametrii care vor afecta rezultatul.
:wink:

pentru detalii a se vedea si :

http://www.rapitori.ro/forum/viewtopic. ... sc&start=0

precum si manualele de fizica :twisted:

danone
veteran
veteran
Mesaje: 901
Membru din: 19 Mai 2006, 13:04
Localitate: Cluj si Belis

Mesaj de danone » 21 Ian 2012, 11:39

kingofbeasts
Calculele tale empirice sunt relativ bune. Insa exista f multi alti factori care influenteaza descarcarea. Unul destul de important pe care nu l-ai amintit aici este umiditatea aerului. Deasemenea in timp ce dai la spin alternezi mersul cu frecvente opriri si nu mai poti tine socoteala orelor de functionare efectiva. Deaceea eu am la mine un mic voltmetru electronic de buzunar cu care masor tensiunea la borne si pe care cu ajutorul diagramei din instructiunile acumulatorului, o traduc in capacitate de incarcare disponibila si am grija sa nu coboare sub pragul minim admis.

diesel
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 227
Membru din: 18 Dec 2010, 17:09
Localitate: victoria brasov

Mesaj de diesel » 24 Ian 2012, 23:14

am vorbit cu cei de la energo si mi-au spus ca este pe gel acumulatorul,daca e asa atunci merita sa fac investitia

Scrie răspuns